Dristi: yoga leggings met liefde voor de wereld gemaakt

Op zoek naar een stoere, hippe (yoga) legging die ook nog eco-vriendelijk is? Dan ga je naar Dristi.nl, de Nederlandse webshop die staat voor ‘Active wear, made of recycled plastic’. De webshop werd een jaar geleden opgericht en de leggings zijn een succes. Tijd om eens nader kennis te maken met Dristi.

In het Sanskrit staat Drishti voor een focuspunt. In het Hindi betekent Dristi (zonder h) de aanblik of verschijning van een godin. De focus bij Dristi.nl ligt bij een betere en schonere wereld voor de generaties van nu en de toekomst en verder kijken dan de wereld van vandaag en morgen. Een mooiere naam hadden Sander Snels en Mary Ann Moerkens niet kunnen bedenken voor hun webshop in yoga- en pilateskleding gemaakt van gerecycled plastic.

Plastic flessen in een legging

1430311843692

Tijdens haar persoonlijke zoektocht naar een comfortabele legging om haar yoga en pilates lessen in te kunnen geven, ontdekte Mary Ann het merk Teeki. Je kent ze misschien van de leggings met de opvallende felle prints. Ze bestelde een Teeki, droeg die naar de les en kreeg enthousiaste reacties van haar cursisten. De frisse en stoere uitstraling van het merk sprak Mary Ann aan, maar zij en haar partner Sander – eveneens een fanatiek sporter – vielen vooral voor het gedachtegoed achter Teeki: love the earth. ‘De leggings bestaan voor tachtig procent uit plastic, ze worden stuk voor stuk gemaakt van plastic flessen’, legt Sander uit. ‘Wij zijn erg begaan met de natuur en geven onze vier kinderen de liefde voor de natuur mee. Plastic rommel die mensen achterlaten in het een park of na een dagje strand? Wij vinden het onbegrijpelijk en onze kinderen kunnen zich er ook druk om maken. Toen we hoorden van een bedrijf dat iets moois kan maken van plastic afval, wilden wij dit gedachtegoed uitdragen. Zo is Dristi.nl ontstaan. Precies een jaar geleden kregen we de eerste lading Teeki leggings binnen.’

Verbonden

visitekaartje achterkant

Samen met Mary Ann stortte Sander zich vol overgave in Dristi.nl. In de avonden – als Mary Ann richting haar yogastudio vertrok om les te geven – verdiepte Sander zich verder in de inkoop- en marketingstrategie. ‘We hebben bij de bouw van de webshop veel hulp gehad van familieleden. We wilden de betaalprocessen goed geregeld hebben, evenals de veiligheid en natuurlijk vonden we de uitstraling belangrijk. Over het beeldmerk hebben we goed nagedacht. De ronde vormen in ons logo symboliseren de wereld. Alles is met elkaar verbonden door gerecycled materiaal. Naast de milieuaspecten letten wij ook op de arbeidsomstandigheden waarin de kleding wordt gemaakt. Zodat we een milieu- en mensvriendelijk item verkopen.’

Goedkoop zijn de leggings niet, met een gemiddeld prijskaartje van 60 à 70 euro. ‘Het was voor ons een gok, want we hadden geen idee of de leggings zouden aanslaan. We merkten vrij snel dat de consument van nu bereid is te betalen voor duurzame kleding die op zo’n bijzondere manier geproduceerd wordt en die van hoogwaardige kwaliteit is. Vanaf het moment dat we Dristi.nl lanceerden, wist de consument ons te vinden. Hier in Nederland en in België.’

Tweede huid

Om het aanbod in eco-friendy kleding te vergroten, gingen Sander en Mary Ann op zoek naar andere unieke en duurzame merken. Ze ontdekten ZuVi, een Amerikaans familiebedrijf dat zich hardmaakt voor duurzame en verantwoorde yogakleding. De leggings van dit merk zijn echte eye-catchers. Dristi is exclusief leverancier voor ZuVi voor de Europese markt.

‘We hebben eerst een aantal leggings besteld zodat Mary Ann ze kon uitproberen tijdens de les. De stof is licht en voelt aan als een tweede huid, waardoor de legging erg comfortabel zit. Net als Teeki zijn de leggings gemaakt van gerecyclede flessen, alleen in een andere samenstelling. Er wordt ons vaak gevraagd of plastic niet gaat zweten. Dat is niet zo, de ZuVi leggings en de leggings van de andere 3 labels die we verkopen, ademen goed door en zijn vochtafdrijvend. Wat ons vooral aanspreekt in ZuVi is de enorme beenlengte van de leggings. Ze gaan tot en met lengtemaat 38 wat ideaal is voor de langere Nederlandse vrouw.’

Hot & booming

Inmiddels is de collectie bij Dristi uitgebreid met de duurzame en moderne labels H2OM en Rumi. De Rumi Sing Short behoort tot de nieuwste aanwinst. Een short met een hoge tailleband, geschikt voor bikram yoga, als zwemshort en om in te fitnessen. Zeer binnenkort wachten Sander en Mary Ann ook twee nieuwe modellen van ZuVi.

Ze zijn er verheugd over dat ze ‘authorised distributor’ zijn van Teeki, ZuVi en TheOmCollection en dat ze ZuVi exclusief verkopen in Europa. De vraag naar de moderne leggings stijgt en niet alleen omdat yoga ‘booming’ is. Want volgens de eigenaren van de webshop worden de Dristi leggings ook vaak gespot op de dansvloer, bij hardloopwedstrijden en bij paalsdans-evemementen.

Sander en Mary Ann zijn er klaar voor om de grens over te gaan met hun duurzame en active wear, de internationale webshop is al gereed. ‘Het is soms avonden doorwerken, want ik heb hiernaast een fulltime baan en Mary Ann haar eigen yogastudio. De focus ligt bij ons niet zozeer op succes en winst maken, we willen echt bijdragen aan een betere wereld voor nu en voor de toekomst. Daarom werken we ook hard aan Dristi. Zolang het te combineren is met ons gezin gaan we ervoor.’

WIN! 4x Teeki Blue Moon

‘Guided by the moon, we surrender the flow’. Dit is de gedachte achter de Blue Moon legging van Teeki. En jij kunt ‘m winnen!blue moon sfeer Teeki

Ben jij  fan van Teeki en draag je het liefst ecofriendly kleding? Doe dan mee met deze te gekke winactie. Dristi geeft 4x een Teeki Blue Moon legging cadeau; in de maat XS, S, M, L. Winnen? Meedoen is vrij simpel:

  1. Like de Facebook-pagina van Dristi.nl via deze url: https://www.facebook.com/dristiactivewear
  2. Ga dan dan naar de Facebook-pagina van Oh My Yoga en like de bijbehorende post en foto die je hierboven ziet afgebeeld.
  3. Meedoen via Instagram kan ook. Volg @ohmyyoga op Instagram. Like dan de foto die je hierboven ziet op Insta. Repost (deel) de foto via je eigen Insta. Tag @ohmyyoga en @dristiactivewear en #dristiwinactie.
  4. Klaar met het liken, delen en taggen? Vergeet dan niet een e-mail te sturen naar info@ohmyyoga.nl, met als onderwerp ‘bluemoon’ en met jouw gewenst kledingmaat. That’s all! Wish you luck!

Wat je nog even moet weten als je meedoet: 

  • Meedoen kan tot en met vrijdag 17 juli.
  • Alleen als je ook een e-mail stuurt, maak je kans. Vergeet dit niet, zou jammer zijn.
  • De winnaar wordt persoonlijk op de hoogte gebracht.
  • Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

(Visited 1.900 times, 1 visits today)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *