Boek review + Winactie ‘Haal meer uit je dip’

Dreig je vast te lopen in je carrière, lijkt je relatie in een sleur te zijn beland, voel je je niet happy en laat je gezondheid ook te wensen over? Het kan zijn dat je in een heuse dip of depressie bent beland. In ‘Haal meer uit je dip, met de power van mindfulness’ laat Marisa Garau zien dat een dip geen drama hoeft te zijn, maar juist een ‘blessing in disguise’ is. Alleen zie je dat volgens Garau vaak pas in als je bewust wordt van jezelf en jouw gedachten. En daar kan mindfulness jou bij helpen.

Bewust worden van NU

Garau legt uit hoe je een dip herkent en waarom je een dip niet zomaar kunt wegnegeren maar juist moet aanpakken. Vanuit haar levensverrijkende inzichten helpt ze je op weg, door mindfulness op een laagdrempelige manier te introduceren. Mindfulness leert je bewust te worden van het nu en leert om een ontspannen en meer reële houding ten opzichte van valkuilen en struikelblokken aan te nemen, waardoor de kans op (nog) een dip afneemt. Door samen met jou serieus aan de dip te werken, helpt Garau je om te veranderen in een kleurrijk, authentiek een eerlijk persoon die duidelijke doelen stelt en heldere keuzes maakt.

De werkelijkheid zien zoals die echt is

Met behulp van praktische oefeningen helpt Garau jou uit je dip te komen en jezelf beter te leren kennen. Met voorbeelden (van de werkvloer en uit het privéleven) laat ze zien hoe gedachten met je aan de haal kunnen gaan. Wanneer je bijvoorbeeld in de file staat, een nieuwe opdracht krijgt van je manager of een compliment krijgt over je kleding. Hoewel de werkelijkheid anders is, neemt ons ego vaak de overhand waardoor we overspoeld worden door negatieve, veroordelende en stressvolle gedachten. Met als gevolg dat we filestress krijgen, de opdracht van de manager zien als ‘extra werk’ en een opmerking over onze kleding ons onzeker maakt. Mindfulness leert je de werkelijkheid te zien zoals die echt is, door afstand te nemen van je gedachten en gevoelens.

Mindfulness zonder zweverigheid

Het boek is geschikt voor iedereen die het gevoel heeft vast te lopen en voor wie geïnteresseerd is in mindfulness en nieuwe inzichten in zichzelf wil krijgen. Bijna ieder hoofdstuk wordt afgesloten met simpele oefeningen die je thuis kunt doen wanneer jij wilt. Waaronder een ademoefening en het uitvoeren van een bodyscan om bewuster te worden van je lichaam . ‘Haal meer uit je dip, met de power van mindfulness’ laat zien dat mindfulness allesbehalve vaag en zweverig is. Het leidt tot een nuchtere levenshouding en dat biedt kansen en onbegrensde mogelijkheiden.

Meer weten over Marisa Garau? Lees dan ook het interview ‘Mindful(ness) Monday’ op Oh My Yoga.

‘Haal meer uit je dip met de power van mindfulness, auteur: Marisa Garau, Uitgeverij Boekerij, www.boekerij.nl, paperback. Prijs: € 17,95.

Haal Meer Uit Je Dip - Met De Power Van Mindfulness

Win! 2x boek ‘Haal meer uit je dip…’

Namens uitgeverij De Boekerij geeft Oh My Yoga 2x  het boek ‘Haal meer uit je dip, met de power van mindfulness’ weg. Kans maken op dit inspirerende boek? Like de Facebook-pagina van Oh My Yoga: https://www.facebook.com/YogaOhMy en mail ‘Winactie Mindfulness’ naar info@ohmyyoga.nl.*

*Voorwaarden: